Van Dresden naar Neurenberg

1 juli 2017 - Neurenberg, Duitsland

Vandaag is het zaterdag en dus weekend......Dresden laat ik achter mij en reis door naar Neurenberg. Naar Neurenberg is er helaas geen ICE of andere snelle trein beschikbaar dus reis ik met de Regio Bahn. Vanaf Dresden tref ik het dat het een vrij nieuw treinstel is met stopcontacten om je telefoon op te laden en het allerbelangrijkste....de trein is schoon!!! Dit valt mij in bijna alle treinen op sinds mijn reis, of ik tref het toevallig elke keer goed ;-). De treinreis naar Neurenberg is lang, 4,5 uur om precies te zijn. De trein rijdt door verschillende landschappen en zo zie ik ook nog wat onderweg. En ik heb zowaar een goed gesprek met een Duitse jongen die tegenover mij zit. De trein is trouwens overvol, gelukkig niet zo vol als in Nederland tijdens de spits. In Hof heb ik een overstap van jawel 5 minuten, blijkt de trein gewoon aan de andere kant van het perron te staan dus hup uit de trein en weer in de trein. Maak ik mij druk om een hele snelle overstap die gewoon op hetzelfde perron blijkt te zijn. Afijn, door naar Neurenberg, nog een kleine 2,5 uur te gaan.
In Neurenberg slaap ik voor het eerst in een hostel, met 7 anderen onbekende dames op 1 kamer. Weer een nieuwe ervaring. In de slaapzaal tref ik een meisje uit Hong Kong waarmee ik de middag en avond doorbreng. Vertalen van Duits naar Engels en soms ook wat Nederlands ertussen....ik raak het spoor een beetje bijster daar zij ook niet heel goed Engels spreekt, maar met handen en voeten komen we er wel.
Op de kamer treffen we een aantal nieuwe dames aan. Ik vraag aan de dame uit Hong Kong of zij weet waar ze vandaan komen, richt een blik in een van de koffers van de dames en zegt: "Ow uit Zuid- Korea. Kan ik zien aan de spullen die zij bij zich hebben". En het blijkt ook nog te kloppen ook, heel apart. Ik maak mij gereed om te gaan slapen, oordopjes in en slapen maar, kijken of het gaat lukken!