Auf dem weg nach Berlin

26 juni 2017 - Berlijn, Duitsland

Vandaag neem ik afscheid van Rugen en reis ik door naar Berlijn. Ruth en Hanna brengen mij naar het station en in 3,5 uur reis ik met een zeer comfortabele trein richting Berlijn. Ik hou echt van Berlijn. Mede door haar historie, maar ook de diversiteit . Mijn hotel ligt in de wijk Friedrichshain, een wijk waar veel kunstenaars wonen, maar ook jonge gezinnen. Eigenlijk van alles wat. Gelukkig ken ik het openbaar vervoer in Berlijn goed en vind ik snel mijn hotel. Alleen wel even opletten dat een Ubahn meerdere uitgangen heeft, zat ik weer niet op te letten. Even opfrissen in het hotel en dan op zoek naar een leuke eetgelegenheid hier in de buurt. De Berlijn blog van Marjolein dan maar even raadplegen en ik vind via haar blog een zeer leuk restaurant in de straat naast mijn hotel. Typische Duits café en eethuis, goed eten voor een schappelijke prijs en je zit ook nog eens tussen de locals, wat wil je nog meer. En ieder zondag avond Tatort avond....helaas blijf ik maar tot donderdag. Even onthouden voor een volgende keer. Heerlijk gegeten, plannen maken voor de volgende dag en dan naar bed.