Die Rasender Roland

23 juni 2017 - Putbus, Duitsland

Vandaag na een ontbijt bij de dames aan de keukentafel, ga in weer op de fiets richting Putbus en neem daar de trein naar Binz, een badplaats in het noord oosten van het eiland. Helaas zit het weer niet mee vandaag en is het bewolkt met wisselend regenbuien......dit weer had ik niet besteld. Aangekomen in Binz valt mij opdat hier veel meer mensen op de been zijn dan in Putbus en ook alles is schoon en goed onderhouden. Spring op de fiets en rij richting centrum....valt nog best event tegen zonder echt fietspad manoeuvreren door het drukke verkeer, maar het lukt mij om veilig de hoofdstraat te bereiken. Ondank het slechte weer is het hier gezellig druk. Veel winkels en terrasjes dus aan een goede eetgelegenheid geen gebrek. Ik loop richting de Seebrucke van Binz, wat door de regen en harde wind nauwelijks mensen te vinden zijn. Ik trotseer het weer en loop toch naar het einde van de brug.....hmmmm snel maar weer terug, het begint weer met regenen. Tja wat ga je dan verder nog doen in Binz als de regen met bakken naar beneden komt, lag in de planning om richting Prora te fietsen, maar dat laat ik nu maar even voor wat het is. Ik pak nog een terrasje (gelukkig overdekt) en fiets weer rustig richting station. Vanavond staat er grilabend op het programma, grillen met de andere gasten en aansluitend kampvuur.

Gelukkig is het droog, kan de grillabend met kampvuur gewoon doorgaan! Gezelligheid met allemaal Duitse gasten, de nodige biertjes en een goed stuk vlees. Wat wil een mens nog meer?